Kärcher
Kärcher
Tetszett a cikk?

Fennállásának legjobb évét zárta a Kärcher, világszinten 2,5 milliárd eurós bevétellel. A hazai leányvállalat pedig nemrég ünnepelte megalakulásának 25 éves évfordulóját. Ez alkalomból beszélgettünk Hartmut Jennerrel, a Kärcher nemzetközi elnök-vezérigazgatójával, aki egy októberi újdonságról is beszámolt.

Gyakran jár Magyarországra?

Sajnos nem eléggé. 5 éve voltam itt utoljára.

Az elég nagy idő. Akkor biztosan észrevett néhány változást…

Abszolút. Már rögtön a leszállásnál feltűnt az felújított terminál a Liszt Ferenc Repülőtéren. Óriási átalakuláson ment keresztül Budapest és ezt sokszor nem veszik észre azok, akik itt élnek. Ilyenkor mindig el szoktam mondani, hogy beszélünk a fejlődő és a fejlett piacokról, országokról, Magyarország pedig a kettő között, de közelebb a fejlődőhöz helyezkedik el. A 2008-as válság azért volt ennyire sokkoló itt, mert ha kis hullámvölgyekkel is, de a gazdaság fejlődött. Akkor pedig rájöttek, hogy lefelé is mehet ez az út. Most minden jó, az ipar, a vállalkozások, a gazdaság…. Ez egy szuper ország!

Beszéljünk a Kärcherről. Hogyan válhat egy családi vállalkozás piacvezetővé a világon, illetve hogyan működhet továbbra is családi vállalkozásként egy ekkora cég?

10 évre előre megvan a stratégiánk és a stabil tulajdonosi hátterünk miatt gyorsan és hatékonyan tudunk ezen módosítani, amennyiben szükséges. Ez egy nagy előny a versenytársakhoz képest. És szintén a családi vállalkozás jelleg miatt nem kell a részvényeseknek profitot hajtani, folyamatosan vissza tudunk forgatni a bevételekből. Ezt a jövőben is így fogjuk tenni, Magyarországon is.

Olvasható a cég pénzügyi jelentésében, hogy a tavalyi év rekord árbevételt hozott. Kelet Európa hogyan szerepelt?

Valóban, tavaly 2,5 milliárd eurós árbevételt értünk el globálisan, de jól teljesített Kelet Európa is.

Persze mindenhol volt válság és visszaesés 2008 után, de a növekedés Magyarországon is folyamatos. Az elmúlt 5 évben az árbevételünket Magyarországon közel megháromszoroztuk. 2020-ra pedig 20 millió eurós árbevételt tűztünk ki célul. Látja? Nagyon egyszerű az itteni stratégiánk is. Három darab húszas! (Az angolban az évszámot húsz-húsznak is mondják – a szerk.)

Hogyan készülnek fel az új trendekre, mint az ipar 4.0?

Azt hiszem globális trendként a digitalizáció sokkal jobban lefedi a vállalkozásokat érintő változásokat. Fontos leszögezni, hogy ez egyáltalán nem egy hájp, amit most mindenki emleget, nagyon is valóságos, és ez nem a jövő, ez már most van!

A fejlesztéseink része a digitalizáció. Az IoT-val (dolgok internete) például tavaly óta egy külön cég foglalkozik száz emberrel. Ők csak alkalmazásokat fejlesztenek és a gépek közötti kapcsolatokon dolgoznak. Ez azért fontos, mert a jövőben egészen új üzleti modellre kell átállni. Ezt mi az „igény szerinti vagy szükség szerinti takarításnak” hívjuk. Például maga most itt ül velem, úgyhogy nyugodtan kérhet takarítást az irodájába.

De még jobb példa a reptéren lévő mellékhelyiségeké. Kis papírokon mindig látjuk, hogy óránként takarítanak. Akkor is, ha egy gép érkezett be, de akkor is, ha háromszor-négyszer annyi. Tehát ez nem a leghatékonyabb megoldás, mert nem akkor történik a tisztítás, amikor szükséges. Októberben be fogjuk mutatni szenzorokkal vezérelt megoldásunkat erre a problémára.

A digitalizáció, robotizáció kapcsán szokták emlegetni, hogy sokan veszítik majd el a munkájukat. A Kärchernek 12 300 munkavállalója van, ők is veszélyben vannak?

Egy új technológia mindig új szakmákat hoz létre és járhat azzal, hogy valakik elveszítik a munkájukat. Az autók megjelenésével a lovaskocsisok például. De aki alkalmazkodni tud, aki meg tud tanulni új dolgokat, annak nem kell félnie. Még a gyárakban dolgozó munkásoknak sem lesz nehéz dolga ezzel. Ugyanis úgy gondolom, nekik mindig is alkalmazkodniuk kellett, folyamatosan új munkafolyamatokat kellett megtanulniuk.

Meglátásom szerint az ipar 4.0 egy hatalmas lehetőség a vállalatok előtt. Hogy miért? Ha megnézzük az ipar történelmét, a nagy gyártók akkor tudtak fejlődni, amikor olyan közel voltak az ügyfeleikhez, amennyire csak lehet. A digitalizáció segítségével pedig már jól ismerjük a vásárlókat, rengeteg információnk van róluk, így teljesen az igényeikre tudjuk szabni a termékeket.

Ön is használ az otthonában Kärcher gépeket?

Hogyne, 26 különböző modellt!

 

A Kärcher a tisztítási technológia egyik globális vezetője. Magas- és ultra magasnyomású mosókkal, porszívókkal és gőztisztítókkal, házi és kerti szivattyúkkal, seprő- és súrológépekkel, gépjárműmosó berendezésekkel, tisztítószerekkel, szárazjeges tisztítókkal, ivó- és használtvíz-feldolgozó berendezésekkel, vízadagolókkal és egy telematika által vezérelt flottamenedzsmenttel a Kärcher innovatív megoldásokat nyújt mindenféle tisztítási, takarítási problémára.

A Kärcher a tisztítási technológia egyik globális vezetője. Magas- és ultra magasnyomású mosókkal, porszívókkal és gőztisztítókkal, házi és kerti szivattyúkkal, seprő- és súrológépekkel, gépjárműmosó berendezésekkel, tisztítószerekkel, szárazjeges tisztítókkal, ivó- és használtvíz-feldolgozó berendezésekkel, vízadagolókkal és egy telematika által vezérelt flottamenedzsmenttel a Kärcher innovatív megoldásokat nyújt mindenféle tisztítási, takarítási problémára.

Az oldalon elhelyezett tartalom a Kärcher Hungária Kft. megbízásából, a HVG BrandLab közreműködésével jött létre. A tartalom előállításában a hvg.hu és a HVG hetilap szerkesztősége nem vett részt.

Kézikönyv terjed a pedofilok között, hogy hogyan lehet meztelen képet készíteni a gyerekekről

Kézikönyv terjed a pedofilok között, hogy hogyan lehet meztelen képet készíteni a gyerekekről

Buszvezető, időutazás és hideg ország a KFT új albumán – lemezpremier a hvg.hu-n

Buszvezető, időutazás és hideg ország a KFT új albumán – lemezpremier a hvg.hu-n

Több mint 170 ezer külföldi is szavazhat az önkormányzati választáson

Több mint 170 ezer külföldi is szavazhat az önkormányzati választáson

Nincs rá bizonyíték, hogy Bolsonaro menedékért ment a magyar követségre

Nincs rá bizonyíték, hogy Bolsonaro menedékért ment a magyar követségre