Hirdetés

Samsung Univerzum: Glapra szerelt játékélmény

A kissé fura nevű kontrollert a QuantumX dobta össze elvileg Samsung készülékekhez, de technikai akadálya nem látszik az univerzális kompatibilitásnak.

A Glap Play P/1 Designed by Samsung egy viszonylag egyszerű koncepció mentén felépülő megoldás. Teljesértékű, vezetékmentes játékvezérlő Android rendszerű készülékekhez. Nem forradalmi újdonság, de a legtöbb ilyen próbálkozás a kompatibilitáson bukik meg, illetve a szűk körű támogatáson. A termékoldal szerint a Glap jelenleg olyan 160 játékkal glappol (nem árt ellenőrizni, hogy az általunk áhított játék is szerepel-e a listán), a Steam Link for Galaxy App-on keresztül viszont a teljes játékkönyvtár rendelkezésre áll; ez így abszolút jó kezdésnek tűnik.


[+]

A Glap egy merev falú, cipzáras, sötétszürke szövet hordtáskában érkezik, már a piros belső falú, egyébként elég minimalista dobozon kívül. A kontrolleren kívül a hordtáskában találunk egy pár matricát, egy biztonsági gyorstalpalót arról, hogyan ne törjük véletlenül rommá a készüléket, a vezérlő alatt pedig egy vaskos Type-C kábelt, amivel a töltésen kívül PC-hez is csatlakoztathatjuk a kontrollert. Ehhez mondjuk lehetne kissé hosszabb is, hogy tényleg kényelmes legyen.


[+]

A kontroller maga 205,6 x 109,3 x 69,7 milliméter és 236 gramm, ami például a Note10-zel együtt már 400 grammos tömeget jelent, rendeltetésszerűen két kézzel fogva viszont nem érződik nehéznek, az ergonómia pedig tényleg nagyon el lett találva. A minőségi műanyag szerkezet mindenféle kézméret esetében ideális, még az én kis kezemmel, hosszabb játék alatt is kényelmes, a két markolat pedig finoman texturált a stabilabb és komfortosabb fogásért.


[+]

A maximum 7,5 hüvelykes kijelzővel szerelt és 10,1 milliméter vastag készülékeket rugós mechanikával fogathatjuk az eszközbe. Szét kell húzni, belefektetni a telefont, majd a hátoldalon lévő Close feliratú zárgombbal ráfogatni. A zárszerkezet egyébként nagyon erős, a készüléket stabilan és biztonságosan fogja, lehetetlennek látszik, hogy magától kiessen. A telefon nem légmentesen fekszik a kontrollerben, a szellőzésre pedig a két vájat is rásegít. Már ha nem egy igen apró készülékkel használjuk a vezérlőt, mert akkor nem kell széthúzni. De ennyire kis mobil manapság már nem nagyon van, pláne megfelelő teljesítménnyel.


[+]

A gumírozott élek látszólag blokkolják a készülék multimédiás hangszóróját, de a speciális kialakítás miatt egyáltalán nem romlik a hangzás vagy csökken a hangerő. De nem is javul, vagy erősödik egyáltalán. A Note10 sztereó hangszórókkal dolgozik, felül szintén úgy tűnik, hogy a d-pad takarja a beszédhangszórót, de valójában nem ér hozzá a készülékhez és a roppant keskeny kávák ellenére a kijelzőbe sem lóg bele.


[+]

A gombkiosztás klasszikus: van két analóg karunk, d-padunk, ergonomikus L1 és L2 billentyűnk, alattuk a két ravasz (R1 és R2) kitűnő billentyűúttal és feszességgel, a gombok pedig színben és megjelölésben is az Xbox megoldását követik. Bekapcsolni a jobb alsó, pici gombbal lehet, hosszan nyomva pedig párosítható állapotba hozzuk a kontrollert, amit a d-pad fölött pislákoló RGB LED is jelez. A Home gomb a bekapcsoló fölött, balra pedig egy enter funkcióval bíró és egy vissza navigációs gomb segít, hogy ne kelljen fél kézzel a képernyőt tapicskolni. A kontrollerrel egyébként a rendszert is lehet kezelni.


[+]

A QuantumX elvileg kifejezetten Samsung mobilokhoz tervezte a kiegészítőt, de nyilvánvaló volt, hogy minden egyéb eszközzel is használható, amiben van legalább 4.1-es Bluetooth. Mondjuk egy 5.0-s verziószámú modulnak azért jobban örülnénk így 2020-ban, de alapvetően nem láttuk hátrányát a régebbi szabványnak. Látencia vagy beviteli késlekedés (input lag) még FPS játékok esetében sem tűnt fel, a kapcsolat minden eszközzel stabil és megbízható volt. Mert ugye minden, legalább Android 4.0-s rendszert futtató készülékkel működik. Első körben csak simán párosítani kell, onnantól plug-n-play üzemben működik.


[+]

Ha az adott játékon belül megtaláltuk a számunkra kényelmes beállításokat és érzékenységet, valóban nagyon kényelmes és kézenfekvő lesz a játékvezérlés. A kontroller 340 mAh-s saját akkumulátorral rendelkezik, amiből a termékoldal szerint 10 óra folyamatos játékot lehet kihozni, úgyhogy a telefont valószínűleg előbb kell majd regenerálni, mint a vezérlőt, a kialakítás ugyanis nem teszi lehetővé, hogy csatlakoztatott állapotban bármilyen módon töltsük a mobilt, a kontroller pedig nem segít be, mondjuk vezetékmentes szabvánnyal.


[+]

A Samsung által hitelesített és ajánlott kiegészítő nem egy roppant komplex vagy úttörő valami, de a QuantumX kitűnően összerakta a holmit, ami így kezdésnek kellően kiterjedt támogatással is bír. Az anyagminőség, a kialakítás és az ergonómia kifogástalan. A hordtáskával és az egész megjelenéssel kifejezetten prémium érzete van a Samsung Experience Store-okban hivatalosan 22 990 forintért megvásárolható kiegészítőnek, ami kifejezetten az extrém keskeny kávával rendelkező készülékekhez lett kitalálva, mint például a Samsung Galaxy Note10 és S10 széria. Vagy a most bemutatott Galaxy S20 modellek (bár, ott szerintem nagyon picit, de bele fog lógni a kijelzőbe). Ha sokat játszunk mobilon, ráadásul olyan címmel, amely együttműködik a Glappal és alig van perem a telefonunk kijelzője körül, akkor érdemes számításba venni a QuantumX cuccát. Én tulajdonképpen azóta nem is játszom CoD Mobilet (pedig tök szerettem), amióta AirTriggerrel vagy ravasszal szerelt telefonnal is kipróbáltam és rájöttem, hogy anélkül nem megy. Na, a Note10-en ilyesmi pont nincs, viszont a Glap tényleg nagyon jól sikerült és megoldja a problémát. De igazán tehettek volna bele egy BT 5.0-t. Visszafelé kompatibilis, odafelé viszont jól jön a csökkentett látencia és a több mint kétszeres átviteli sebesség.

Azóta történt

Előzmények

  • Játékvezérlőt mutatott be a Samsung

    A Samsung és a QuantumX által bemutatott kontroller kiegészítő egyelőre az aktuális csúcsszériával működik együtt.