Kazár Miklós Bükfürdőn aratta első idei sikerét

Vágólapra másolva!
2012.05.13. 23:51
null
Kazárék boldogan fejezhették be a versenyt
Címkék
Kazár Miklósnak nagyon bejön a Bükfürdő-rali. Az abszolút bajnok navigátorból lett pilóta tavaly ott aratta pályafutása első futamgyőzelmét tavaly, s most megismételte, megnyerve az idénynyitó ob-futamot.

Küzdelem életre-halálra – még az utolsó szakaszon is. Nem mintha nagyon kellett volna, hiszen a Kazár Miklós, Ferencz Ramón kettős akkor már tetemes előnnyel vezetett a versenyen (köszönhetően többek között annak, hogy a 12 gyorsasági szakasz közül hatot megnyert), viszont az idén bevezetett új szabálynak köszönhetően a záró szakaszon plusz pontokat lehetett gyűjteni – a leggyorsabb ötöt, a második négyet kapott és így tovább, egészen az ötödik helyezettig.

S ki ne szeretne plusz öt pontot, most őszintén?!

Kazárék is spóroltak a gumikkal, az utolsó kör elején egyáltalán nem siettek, hogy a végét meg tudják nyomni. „Elrontottam a célkanyart, így csak másodikak lettünk az utolsó szakaszon, de egy pont híján így is a maximumot hoztuk – mondta Kazár. – Remek kis verseny volt, mindenki nagyon sietett, s mivel Herczig Norbiék menekültek Botkáék elől, így mi sem henyélhettünk, mert meglepetés érhetett volna. Ramónnal nagyon jól dolgoztunk együtt, a csapat is összehangoltan dolgozott, az autóval sem volt gond – nagyon boldogok vagyunk.”

Nem elégedetlenkedett a másodikként célba érő Herczig Norbert sem, hiszen tudta, az S2000-esek ezeken a hosszú egyenesekkel teletűzdelt pályákon olyan sokat mennek végsebességen (amikor már letilt az elektronika), hogy lehetetlen felvenniük a küzdelmet a Mitsubishikkel. Már csak azért is, mert előbbiek végsebessége 171, utóbbiaké meg 210 km/óra. Ez a matek nem túl bonyolult.

„Nem esett annyi eső az éjszaka, amennyinek kellett volna esnie, hogy esetleg megváltozzanak az erőviszonyok. Kétezer-kilencben egyszer már kezdtük így az évet, akkor jól folytatódott…” – utalt Herczig arra, hogy az említett évben második lett az idénynyitón, az év végén meg bajnoknak koronázták.

A dobogó harmadik fokára Botka Dávid és Mihalik Péter állhatott, az a páros, amely az utolsó gyorsasági megnyerésével kiharcolta a plusz öt pontot, azt a furcsa helyzetet idézve elő, hogy bár harmadik lett a versenyen, második helyen áll a bajnokságban. „A második napunk hibátlan volt, nyertünk három szakaszt, köztük a legfontosabbat, az utolsót, úgyhogy jó kis versenyünk volt” – mondta Botka, aki mögött a tavaly világbajnoki szezont teljesítő Turán Frigyes érkezett. A Ford Fiestával száguldó páros ugyanazzal a gonddal küszködött, amivel Herczig (az S2000-es végsebessége 171 km/óra, ugye…), így az volt a vasárnapi terve, hogy megtartja a negyedik helyet, ami sikerült, sőt, még plusz két pontot is begyűjtött az utolsó szakaszon.

A sportág újonca, a gyorsaságimotoros-világbajnok Talmácsi Gábor célba ért pályafutása bemutatkozó első osztályú versenyén, vasárnap nagy hajrát produkálva, tizenhárom helyet faragva szombati pozíciójából a 21. helyen végzett.

Folytatás június első hétvégéjén, Pécs környékén.

BÜKFÜRDŐ-RALI, AZ OB 1. FUTAMA
ABSZOLÚT VÉGEREDMÉNY
1. Kazár Miklós, Ferencz Ramón (Maximmun Racing, Mitsubishi Lancer Evo9) 1:09:27.5
2. Herczig, Bacigal (Skoda Rallye Team Hungary, Skoda Fabia S2000) 31.1 másodperc hátrány
3. Botka D., Mihalik (Dunlop Rallye Team, Mitsubishi Lancer Evo9) 33.2 mp h.

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik