Vettel minimális előnnyel zárta az élen az utolsó tesztnapot

Vágólapra másolva!
2019.03.01. 08:35
null
Vettel volt a leggyorsabb, de ismét értékes időt veszített a Ferrari (Fotók: AFP)
Sebastian Vettel 1:16.221-es köre volt a leggyorsabb a második barcelonai kollektív teszt záró napján, ám a vártnál nagyjából két órával hamarabb kellett befejeznie a körözést a Ferrarinak – Vettel alatt ugyanis megállt az autó. Az utolsó órában Hamilton három ezredmásodpercre megközelítette a német legjobb idejét (ami az egész téli tesztidény leggyorsabb köre lett), és végül a Mercedes versenyzője végzett a második helyen. A pilótákat nézve Carlos Sainz Jr., csapatszinten a Haas tette meg a legtöbb kört.

 

DÉLELŐTTI ÖSSZEFOGLALÓ:Napos idő és a tesztelésre teljesen ideális körülmények fogadták a mezőnyt a második barcelonai kollektív teszt negyedik napján, ami egyébként a téli tesztidény záró napja volt. Amint zöldre váltott a lámpa a bokszutca végén, többen azonnal a pályára hajtottak, de sokuk 1-2 installációs kör után vissza is tért a garázsába.

Negyven percet kellett várni arra, hogy az összes autót lássuk a pályán. Ekkor jelent meg Max Verstappen, aki utolsóként kezdte meg a pályán zajló munkát a záró napon. Emögött bizonyára az állt, hogy Pierre Gasly az előző nap csúnyán összetörte a Red Bullt, s a szerelőknek időre van szükségük az RB15-ös helyreállításához.

Egy ideig Verstappen csupán egy installációs körrel állt, de 10 óra körül a holland is kezdett ráérezni, és elkezdte gyűjteni a köröket. Hosszú ideig Carlos Sainz Jr. állt az élen, majd Valtteri Bottas vette át a vezetést. A Mercedes az utóbbi napokban egyértelműen nem az igazán gyors körökre hajtott, de lehet, hogy az utolsó nap a lágy gumik használatával villantanának a címvédő alakulatnál.

Bottas azonban nem sokáig állt az első helyen, ugyanis néhány perccel később Sainz visszavette a vezetést. A McLaren versenyzője nem sokkal rá tovább javított, és először ment be 1:17 alá a pénteki napon.

A legszorgalmasabb Romain Grosjean volt délelőtt a Haasszal, a francia pilóta kicsivel 11 óra után már 50 körnél járt. Bő egy órával az ebédszünet előtt Bottas megint nagyot ment, így újra a Mercedes versenyzője állt az élen. Javítottak azonban a többiek is – Vettel például keményebb gumikon jött fel a harmadik helyre.

Onnan pedig egészen az 1. pozícióig vezetett az útja a záró nap délelőtti részének utolsó órájába lépve. Vettel 1:16.352-es körével közel került csapattársa előző napi legjobbjához, így a téli tesztek két leggyorsabb köre a Ferrari párosának nevéhez fűződött. Nem sokkal később Vettel tudott még egy kicsit faragni az egyéni legjobbján, majd Leclerc-én is, ugyanis a tesztnap első felének utolsó fél órájában 1:16.221-es körével megfutotta a téli tesztek eddigi leggyorsabb körét.

Egészen az utolsó percekig – az előző napokhoz képest meglepő módon – nem került elő a piros zászló, ekkor Kimi Räikkönen áll félre a 2-es kanyar bukóterében az Alfa Romeóval. A megszakítás egyben a délelőtti tesztelés végét is jelentette – a nap első fele Vettel elsőségével és a téli tesztek új leggyorsabb körével ért véget. A második Bottas lett, a harmadik leggyorsabb Kvjat volt.

A legtöbb kört Grosjean teljesítette a Haasszal, a francia versenyző 73-szor ért körbe a Circuit de Catalunyán.

DÉLUTÁNI ÖSSZEFOGLALÓ: Délután 2 órakor folytatódott az utolsó tesztnap, annak kezdetekor kivártak a versenyzők, hiszen szűk 10 perc eltelt, mire Sergio Pérez elsőként hagyta el a bokszutcát.

Három csapatnál történt változás a pilótafelállást illetően. Ricciardo átadta a Renault volánját Hülkenbergnek, a Mercedesnél Hamilton váltotta a Bottast, míg a Haasnál Magnussen vezethetett Grosjean helyett az ebédszünet után.

Ahogy az lenni szokott, délután a versenyzők inkább a versenyszimulációkra helyezték a hangsúlyt, persze azok, akik csak a tesztnap második felében szálltak be, teljesítettek néhány gyors kört. Hamilton például hamar túlszárnyalta a téli teszteken futott eddigi legjobbját, de elnézve Bottas délelőtti programját, ez nem volt meglepő.

A Mercedes az utolsó napra tartogatta a gyors köröket
A Mercedes az utolsó napra tartogatta a gyors köröket

 

Vettel nemcsak a leggyorsabb volt délelőtt, de elsőként lépte át a 100 körös határt. Erre nagyjából egy órával az ebédszünet után került sort, majd kicsivel később a Mercedes versenyzői, valamint Sainz is teljesítette ezt a távot a McLarennel.

Előtte azonban történt egy félbeszakítás, amikor is Vettel állt félre a pályán a Ferrarival majdnem ugyanott, ahol a tesztnap első felének végén Räikkönen. A német ekkor a 111. körét kezdte volna meg, és bár a maranellóiak erősebbnek tűntek versenyszimuláción a Mercedesnél, a megbízhatóság terén talán van némi lemaradásuk.

A tesztnap utolsó két órájában Kvjat, Räikkönen, Pérez és a Haas párosa is eljutott a 100 megtett körig. A Ferrarinál pedig elárulták, hogy elektronikai hiba lépett fel az SF90-esben, és mivel nem kevés időbe telik megoldani a problémát, a hátralévő másfél órában már nem láthatjuk a pályán Vettelt és a Ferrarit.

Hamilton és Hülkenberg viszont még ekkor is javított a legjobb időeredményén, előbbi ráadásul az utolsó háromnegyed órában 3 ezredmásodpercre közelítette meg Vettel (és az egész tesztidény) leggyorsabb körét.

Az utolsó negyedórában harmadszor is előkerült a piros zászló – ezúttal Magnussen alatt állt meg a Haas a 4-es kanyarból kijövet. Pedig a dán már 94 körnél járt, ami igencsak figyelemreméltó azt nézve, hogy csak délután ült autóba.

A félbeszakítás után már nem indították újra a tesztelést, így az utolsó tesztnap is kicsivel a tervezettnél hamarabb ért véget. Az élen Vettel végzett, a második Hamilton lett csupán 3 ezredmásodperces hátránnyal, míg a harmadik helyen a másik Mercedes-pilóta, Bottas zárta az utolsó napot.

A legszorgalmasabb versenyző Sainz volt, aki 134 kört tett meg, csapatszinten a Haas tette meg a legtöbb kört – Grosjean és Magnussen együtt 167-szer ért körbe a Circuit de Catalunyán.

A nap egyik vesztese Verstappen és a Red Bull lehet, a holland pilóta ugyanis a sebességváltó meghibásodása miatt egyáltalán nem tudott pályára hajtani a délutáni program során.

Ezzel véget ért a 2019-es szezont megelőző tesztidény. Legközelebb már a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj hétvégéjén láthatjuk pályán az autókat. Az idény március 17-én rajtol Melbourne-ben.

F1 TESZT, BARCELONA
2. TESZT, 4. NAP – A VÉGEREDMÉNY
1. Sebastian Vettel (német, Ferrari) 1:16.221, 110 kör
2. Lewis Hamilton (brit, Mercedes), 1:16.224, 61 kör
3. Valtteri Bottas (finn, Mercedes)* 1:16.561, 71 kör
4. Nico Hülkenberg (német, Renault), 1:16.842, 51 kör
5. Danyiil Kvjat (orosz, Toro Rosso) 1:16.898, 131 kör
6. Carlos Sainz Jr. (spanyol, McLaren) 1:16.913, 134 kör
7. Romain Grosjean (francia, Haas)* 1:17.076, 73 kör
8. Daniel Ricciardo (ausztrál, Renault)* 1:17.114, 52 kör
9. Kimi Räikkönen (finn, Alfa Romeo) 1:17.239, 132 kör
10. Kevin Magnussen (dán, Haas) 1:17.565, 94 kör
11. Max Verstappen (holland, Red Bull) 1:17.709, 29 kör
12. Sergio Pérez (mexikói, Racing Point) 1:17.791, 104 kör
13. Robert Kubica (lengyel, Williams) 1:18.993, 90 kör

* csak délelőtt tesztelt

MÁSODIK BARCELONAI TESZT
Február 26.Február 27.Február 28.
Március 1.
MERCEDES
Hamilton, Bottas
Bottas, HamiltonHamilton, BottasBottas, Hamilton
FERRARILeclerc, Vettel
Vettel, Leclerc
LeclercVettel
RED BULLGaslyVerstappen
GaslyVerstappen
RENAULTHükenberg, Ricciardo
Ricciardo, Hülkenberg
Hülkenberg, Ricciardo
Ricciardo, Hülkenberg
HAASMagnussen
Grosjean
Magnussen, Grosjean
Grosjean, Magnussen
MCLARENNorris
Sainz
Norris
Sainz
RACING POINT F1
StrollPérezStroll
Pérez
ALFA ROMEO
GiovinazziRäikkönen
GiovinazziRäikkönen
TORO ROSSOAlbon
Kvjat
Albon
Kvjat
WILLIAMSRussell
KubicaRussellKubica

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik