szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Különleges betonszerkezeteiről volt híres Riccardo Morandi olasz építész, akinek egyik legismertebb alkotása, a genovai Morandi-híd, másik nevén a Polcevera-viadukt, kedd délben szakadt le sok embert maga alá temetve.

Az 1902-ben, Rómában született mérnök pályafutása elején Calabria földrengéssújtotta körzeteiben épített megerősített betonépítményeket, majd a fővárosba visszatérve 1931-ben irodát nyitott, amelyben eleinte gyalogos-felüljárókat, majd utána középületeket és hidakat tervezett.

Részt vett az ismert római repülőtér, a Fiumicino tervezésében, és 1974-ben Kolumbiában is épült egy hídja Barranquilla városában.

A Vadi el Kuf híd
Wikipédia

1971-ben nyílt meg Líbiában a Vadi el Kuf híd, amely 1978-ig a világ leghosszabb függőhídja volt: a két főpillér között 281 méter távolság volt, s a szerkezetet drótkötelek tartották.

Morandi igyekezett minél kevesebb pillért alkalmazni hídjaihoz, s mivel ez drágább volt, mint a hagyományos, sűrű pilléres módszer, nem sok követője akadt. Az építész 1989-ben, 87 éves korában halt meg.