Az ügylet lezárultát követően egy 6000 átvételi pontból álló régiós out-of-home átvételi hálózat jöhet létre a magyar, román és bolgár piacokon.
Irdatlan pénzköltés megy hazai és a külföldi webáruházakban egyaránt. Első félévben 1.278 milliárd forintot a fotel kényelméből költöttünk el, 16%-kal többet, mint korábban. És ennek a pénznek 40%-át külhonos webáruházban vertük el. A legnagyobb szelet persze a weben is a boltos cucc.
Az MNB közzétette a 2021-es pénzforgalmi beszámolóját, amiből szépen kiolvasható sok más mellett a webes költekezés mikéntje is. Elöljáróban azonban a szokásos rendcsinálással nyit a blokkk.com közleménye.
10-12% a webköltekezés aránya
Egy esztendőben, így 2020-ban 22-23 ezer milliárd forintot költöttünk el úgy mindenfélére a boltokban és a különféle szolgáltatóhelyeken (hivatalosan a háztartások fogyasztási kiadásai címén). A webáruházak reklámban nagyon jók, ha csak rájuk figyelnénk, akkor akár úgy is tűnhetne, mintha minden fillérünket a weben költenénk el.
De hát ez nagyon nincs így, még a webáruházak fergeteges tempója mellett sem, hiszen az összes webköltekezés 2020-ban 2.324 milliárd forint volt, ami a családi kasszáknak éppen 10%-a. És a boltos világban is az éves mérleg 12%-os részesedést mutat, tehát pénzünk döntő részét a hagyományos szolgáltatóhelyekre elbandukolva költjük el. Ennek ellenére azért szépen húz a magyar webpiac.
Veszettül vertük a billentyűzetet
2021 első félévében 60 millió alkalommal vásároltunk a weben (ennyi a webes vásárlások száma), 2020 egészében pedig 105 millió alkalommal. Úgy tűnik ráadásul, a boltos kalandozással nem hagyunk fel, hiszen külföldi webáruházakból 2021 első félévében 46 millió, 2020 egészében pedig 83 millió alkalommal vásároltunk. Nem olyan vészes a különbség és ehhez már nem kell a drága benzin sem.
2021 első félévében is tovább nyomultak a weben a vásárlók, aminek a járványos hónapokban a legszembetűnőbb jele a biciklis, motoros futárok látványos növekedése volt az utcákon, tereken tekerve.
A fizetésikártya-elfogadó hálózatban az MNB 28 ezer internetes elfogadóhelyet tart nyilván. Ebben nem csak a hagyományos boltos árucikkeket, hanem a különféle szolgáltatásokat a weben kínálók is benne vannak, például vendéglők, szálláshelyek - írja közleményében a blokkk.com. (A weben jellemzően bankkártyával fizetünk, főleg járványosban, de egyébként is szeretik előre elkérni a pénzt. Így persze könnyebb.)
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Nem számít sokat, hogy egy webáruház merre is van
Főleg, ha ki is szállítják a megrendelt portékát, persze az átvevő pontosdinak, vagy a csomagpontoknak is megvan a maga előnye, hiszen nem kell lesni, mikor jön a futár. A webáruházas költekezés persze sokféle szolgáltatásra kiterjed, a pizzától kezdve a repülőjegyig, a zoknit nem elfelejtve.
A legnagyobb szelet a weben a hagyományos bolt áruköre, élelmiszer, iparcikk, aminek súlya 70%-ról - nem véletlenül - 80%-ra nőtt. A nyitvatartás korlátozása, vagy éppen a sok boltzár miatt nem is lehetett bármikor turkálni a boltban, azért ezt is mérlegelni kell ebben.
És hát szépen vásárolunk a külhonos webáruházakból is, bár arányuk valamelyest soványodott, ami úgyszintén járványhatás, hiszen a szállítások időnként akadoztak is. De így is 40%-ot közelített az össz webes vásárlásokon belül az idegen webáruházas költekezés:
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Olasz kiesési rangadó is lesz - sport a tévében
- Ekkora kártérítést kaptak a bicskei gyermekotthon igazgatójának áldozatai
- Dönerdiplomácia Törökországban: ezt sütötte ki a német elnök
- Zárt ajtók mögött próbálnak közeledni egymáshoz
- Nem túl biztatóak a foglalkoztatottsági adatok
- Moszkva nem finomkodik, kiutasít két diplomatát