Flat track vb-futam Debrecenben – Magyarország ilyet még nem látott!
A négy futamból álló flat track világbajnoki sorozat második állomása lesz Debrecen, ahol egy világszerte népszerű motoros szakág mutatkozik be, és próbálja lenyűgözni a közönséget a Gázvezeték utcai salakstadionban. A 450-500 köbcentis, átalakított supermoto- vagy krosszmotorokkal száguldozók viadala igazi csemegét ígér a technikai sportok kedvelőinek!
Az augusztus 20-i versenynek is nagy közönségsikere volt, még úgy is, hogy csak védettségi igazolvánnyal lehetett bejutni a stadionba – mondta Barcsa Lajos alpolgármester a szombati eseményt felvezető sajtótájékoztatón. Ez pozitív visszajelzés a városvezetés számára, a salakmotort továbbra is számíthat a támogatásra – tette hozzá. A szeptember 18-i eseményhez kétmillió forinttal járul hozzá az önkormányzat, és Barcsa Lajos reményét fejezte ki, hogy ezúttal is szép számú közönség előtt küzdhetnek a motorosok.
Magyarországon még gyerekcipőben jár, de Nyugat-Európában és a tengerentúlon már nagy népszerűségnek örvend a flat track. A történelme már a ’30-as évekre nyúlik vissza
– jegyezte meg Baráth Norbert a világbajnoki futamot rendező Speedwolf Debrecen elnöke, aki a részletekről elmondta: a flat track technikailag egyszerűbb, mint a salakmotor, ezért érdemes Magyarországon is szerencsét próbálni vele. A közönség sokkal több futamot láthat, mint egy klasszikus salakmotor-versenyen, nagyobb testű motorokkal egyszerre hatan állnak rajhoz egy futamban, amely nem négy, hanem nyolc körig tart, de az alapszakasz utáni ráadásban akár 10-12 versenyző is rajhoz áll. Mivel más motoros szakágban érdekelt pilótáknak a flat track rendkívül jó kiegészítő sport, nagyon népszerű a versenyzők körében is.
Itt lesz a világbajnoki címvédő, a finn Lasse Kurvinen, akinek a dolgát további nyolc nemzet kiválóságai próbálják megnehezíteni, köztük egy hölgy is, aki egészen biztosan nem lesz utolsó! - tette hozzá derűsen Baráth Norbert.
A flat tracknek van némi köze a salakmotorhoz, de azért alapvetően más – mondta az egyetlen magyar induló, Magosi Norbert, aki szerint a nagyobb testű motorok nem teszik lehetővé, hogy 110-es tempóban beleessen a versenyző a kanyarba, mint salakmotorban, mert itt az első kerék is csúszik, de éppen ezért komoly technikai képzettséget igényel kisebb sebességgel is jól menni.
Jegyek elvételben is kaphatók itt!