A legközelebbi bejelentett szolgáltatáskiesés április 21-én lesz, de lesznek további érintett időszakok áprilisban és májusban is.
Két hónap alatt másfél évet ugrott a lakosság digitális komfortja – ez volt a tanulsága a Deloitte Digital tavaly májusi ügyfélkutatásának, mely a hazai lakosság csatornapreferenciáinak változását vizsgálta a COVID első hulláma előtt és után. A tanácsadócég idén júniusban is megszondázta az ügyfelek igényeit és a kiemelkedő ügyfélélmény összetevőit: ekkora ugrást ugyan idén nem sikerült elérni, viszont az online csatornák népszerűségének növekedése továbbra is töretlen. A mobil pedig fokozatosan jön fel a mindennapi bankolásban és a fizetésekben egyaránt.
„2018 óta minden évben csatornaarchetípusokba soroljuk a hazai banki ügyfeleket, a kizárólag fiókban és ATM-ben tranzaktáló „hagyományos” ügyfelektől az omnichannel ügyfélkörön át a csak online tranzaktálókig. Bár számosságában továbbra is a mind fizikai, mind online csatornákon aktív omnichannel szegmens a legnagyobb (a megkérdezettek 44%-a), idén már a válaszadóink 41% mondta magáról, hogy évente egyszer sem tér be a fiókba. A kizárólag online bankolók csoportján belül pedig szemmel látható a csak mobilt használó alszegmens növekedése, akik a tavalyi szerény 4%-os részesedésüket megduplázva 9%-ra tornászták fel magukat” – mondta el Drácz Dániel, a Deloitte Digital Magyarország szenior menedzsere.
A 30 év alattiak közel 20%-a csak mobilon szeretne bankolni, míg a 30-39 éves korosztályban a legmagasabb a csak online (tehát internet- vagy mobilbankon) tranzaktálók aránya, 52%. S bár a 65+ korosztályban még mindig magas a kizárólagosan fiókban és ATM-en keresztül bankolók aránya (27%), az ügyfelek többsége már itt is havonta legalább egyszer bejelentkezik online bankfiókjába is.
A digitális termékfejlesztéseknek adhat löketet, hogy a tájékozódás mellett egyre több ügyfél a szerződéskötést is online szeretné végrehajtani: az egyszerűbb (nem-élet) biztosítások esetében az ügyfelek 37%-a, államkötvények esetében 24%, míg személyi kölcsönök esetében 19% tette le voksát az end-to-end online vásárlás mellett.
A bankolási preferenciák mellett a Deloitte Digital kutatása idén is vizsgálta a fizetési szokások alakulását. A tipikusan alacsony összegű tranzakciók esetében továbbra is jelentős a készpénz-preferencia aránya (fodrásznál: 67%, pékségben: 50%, étel-automatánál 56%), míg a nagyobb összegű kosarakat (elektronikai cikkek, élelmiszer-vásárlás, étterem) a megkérdezettek 55-60%-a kártyával szereti kifizetni. A vizsgált kategóriák többségében százból 10-13 válaszadó jelezte, hogy mobiltelefonjának érintésével szeretne fizetni.
Nemcsak banki, de életmód-asszisztens applikációk
A globális trendeket követve egyre több hazai pénzintézet gazdagítja online értékajánlatát a klasszikus banki termékeken túlmutató beyond-banking szolgáltatásokkal. A Deloitte Digital által megkérdezett ügyfelek körében a – már több szereplőnél is elérhető – parkolási és autópálya jegyek, valamint mozi- és színházjegyek mellett a legnépszerűbbnek bizonyultak a „szakikereső”, az orvos- és magánegészségügyi szolgáltatáskereső szolgáltatások. A minden korosztály által vágyott szolgáltatások mellett természetesen vannak életkorfüggő preferenciák is: a 30 év alatti korosztály 49%-a látna szívesen autókölcsönző szolgáltatást, míg az 50+ kategóriában jellemzőbb a taxirendelő funkció iránti igény (31%).
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
„Nagy a verseny az ügyfelekért a piacon, ezért a digitális bajnok pénzintézetek igyekeznek a kiemelkedő ügyfélélmény mellett olyan egyéb szolgáltatásokat is integrálni online portfóliójukba, melyekkel a felhasználókat napi szinten magukhoz tudják kötni. Nemzetközi példák azt mutatják, hogy a beyond-banking megoldások immáron valódi életmód applikációvá, sőt életmód-asszisztenssé válnak. Ezekre jó kezdeményezéseket látunk itthon is több szereplőnél, kutatásunk pedig inspirációt tud adni banki partnereinknek arra, hogy mi legyen beyond-banking szolgáltatáspalettájuk következő nagy dobása” – tette hozzá Schenk Tamás, a Deloitte Digital Magyarország partnere.
A Deloitte Digital megbízásából 2021 júniusában készült CAWI módszertannal az a reprezentatív ügyfélfelmérés, mely során közel 2000 magyar lakossági ügyfél mondta el termék-csatorna preferenciáit banki, biztosítási és kiskereskedelmi témakörben.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Az oroszoknak még több harci robot kell
- Sakkvilágcsúcsot döntött egy nigériai játékos - videó
- Kínai Nagydíj: Verstappené a Red Bull 100. pole pozíciója
- Támadás ért egy iraki katonai bázist - Izraelt gyanítják az akció mögött
- Újabb veszélyes fegyverkísérleteket hajtott végre Észak-Korea
- Sikeres küldetés után tér haza a német flotta legjobb hadihajója - videó