A Realme nőtt a legnagyobbat a 2020-ban, a Huawei visszaesett

Több jelentés is napvilágot látott a tavalyi év utolsó negyedévére vonatkoztatva, ami bizakodásra ad okot. De nem mindenkinek.

Az Omdia, a Canalyst, a Counterpoint és az IDC is közzétette negyedéves jelentését a globális okostelefonos piac számai kapcsán. A dokumentumok annyiban eltérnek, hogy az IDC és a Canalyst csak az öt legnagyobb gyártó eredményeit vizsgálta, az Omdia, illetve a Counterpoint viszont több márkát is listáz. Noha a jelentésekben vannak eltérések, de az egyes márkákkal és a piaci részesedésekkel kapcsolatosan nagyjából egybehangzó eredményeket szerepelnek.

Omdia:

Rank

OEM

2020

2019

YoY

Shipment(m)

M/S

Shipment(m)

M/S

1

Samsung

257

20%

294

21%

-12.8%

2

Apple

204

16%

195

17%

4.6%

3

Huawei

189

15%

241

14%

-21.6%

4

Xiaomi

148

11%

124

9%

19.6%

5

vivo

108

8%

105

8%

2.5%

6

Oppo

105

8%

111

8%

-5.0%

7

Realme

39

3%

25

3%

55.9%

8

Motorola

33

3%

37

2%

-9.7%

9

LG

30

2%

34

2%

-12.0%

10

Tecno

23

2%

16

1%

42.0%

 

Others

158

12%

205

15%

-22.9%

 

Total

1,294

100%

1,387

100%

-6.7%


Ezek alapján továbbra is a Samsung a piacvezető gyártó, noha 2019 negyedik negyedéves eredményéhez képest csökkent a leszállított készülékek darabszáma az IDC szerint csak 10, más jelentések alapján majdnem 13%-kal. Ettől függetlenül 19-20%-os piaci részesedésükkel még mindig ők az elsők. Az Apple belehúzott, a negyedik negyedévben átlépték a 200 milliós darabszámot, amivel a második helyre léptek előre, a tavalyi adatokhoz képest 3-8%-os (jelentéstől függően) javulást elérve, így nagyjából 16%-os piaci részesedést tudhatnak magukénak.


[+]

A harmadik helyre volt elég a Huawei teljesítménye (és Q4-ben még a Honorral együtt számították a leszállított telefonokat), de a kínai gyártó komoly visszaesést volt kénytelen elkönyvelni, az egy évvel korábbi adathoz képest minden jelentés szerint több mint 20%-kal kevesebb készüléket tudtak leszállítani, ami így viszont már csak körülbelül 15%-os piaci részesedést eredményezett. Ebben az adatban vastagon benne van már az amerikai embargók hatása is.


[+]

A Xiaomi nagyot erősödött, ha a trendek folytatódnak, akkor a következő negyedévben már biztos harmadikok (pláne, ha a Honor már nem a Huawei számait erősíti), de nincs messze az Apple sem, 17-20%-kal több telefont szállítottak le, ezzel 11-12%-os globális piaci részesedést értek el. Innentől viszont a BBK cégcsoport három márkája következik, az Oppo, a Vivo és a Realme ugyanis összesen szintén 19%-os részesedést ért el (8%, 8% és 3%), bár az Oppo és a Vivo valamelyest csökkenő eladásokat hozott össze, de a Realme igen komoly, 50-60%-os növekedést ért el. Egyik elemző cég sem listázza azonban a szintén BBK-érdekeltség OnePlus és IQOO termékeket, mert ezek a márkák önmagukban nem érték el a legjobb tíz szintjét, de ha ezeket is hozzáadjuk az eredményekhez, akkor a Xiaomi a BBK cégcsoport röhögve lenyomja.


[+]

A top 10-es listában a Lenovo és az LG (2-2%) szerepel még, de mindkét cégnél csökkentek a leszállított darabszámok 5-10%-kal, a Sony már rég nincs rajta ezen a listán, ahogyan a Nokiát is hiába keressük. Az idei évre egyelőre nem adtak ki prognózist az elemzők, ugyanakkor 2020 utolsó negyedéve bizakodásra ad okot, mert ez volt az első időszak 2019 harmadik negyedévét követően, amikor az egy éves összevetésben újra növekedtek a számok, az Omdia szerint 4,7%-kal. Az is jól látszik, hogy a Huawei tortáját leginkább a Xiaomi nyerte el, a Samsungnak pedig igyekeznie kell, ha meg akarja tartani piacvezető pozícióját. És természetesen érdekes lesz, hogy az önálló lábra álló Honor bele tud-e szólni majd a második negyedévtől kezdve a 2021-es eredményekbe, illetve az is jó kérdés, hogy a Huawei meddig tudja tartani a pozícióját - de ez jelen állás szerint nem elsősorban rajtuk múlik.

Azóta történt

Hirdetés