Futurisztikus belsőre váltott a Model S és X

Szarvkormány, nyomásérzékelő gombok, tripla kijelző és konzolos számítási teljesítmény a méregdrága üvegbúra alatt.

Annak ellenére megközelítette a Tesla tavalyi bevételnövekedése az 50%-ot, hogy a vírushelyzet és a vele érkező gazdasági megtorpanás, illetve a visszaesett vásárolókedv a járműiparra is rányomta a bélyegét – 499 647 teljesen elektromos modell értékesítésével a márka az EV vonalon amúgy erősítő konkurencia ellenére megtartotta villanyautós piacvezető pozícióját.

A frissített Model S
A frissített Model S [+]

Az 509 737 előállított járművel gyártási oldalról is megvolt a céges és piaci rekord, 31,536 milliárd dollár árbevétel után pedig 6,6 milliárd maradt a konyhán (2,45 milliárd dollár nem GAAP szerinti nyereséggel). Ez volt a Tesla első profittal zárt naptári éve, és 2020 negyedik negyedéve sorban a hatodik, amelyik pozitív oldalon végzett, miközben a márka 19,4 milliárd dollár mozgatható tőkével zárta az évet bankszámláján.

Bekukkantás az üvegtető felől
Bekukkantás az üvegtető felől [+]

Elon Musk vállalata 2021-ben is 50%-os növekedéssel számol, amit a fremonti mellett tovább bővülő sanghaji üzem, illetve az év közepe táján munkába álló brandenburgi, majd texasi Gigafactory biztosíthat gyártási oldalról. A kísérleti termelés után indul a Tesla 4680 formátumú celláinak is a tömeggyártása, ami akkumulátorellátás oldaláról biztosítja a megnövekvő igényt, lehetővé téve, hogy az első teljesen elektromos Semi kamionok piacra kerüljenek.

Az új kormány közelről
Az új kormány közelről [+]

Látványosabb volt az éves jelentésnél a Model S luxusszedán és a Model X SUV időszerű frissítése, és az apró külső igazítások helyett a belsőre került a hangsúly. A leglátványosabb változtatás a repülőgépiparból és a versenyautókból ismert szarvkormány lett a kerek megoldást hátrahagyva, és az irányjelző és egyéb kapcsolókar is eltűnt – helyettük háttérvilágítással ellátott, nyomásérzékelő gombok végzik a szokásos funkciókat a kormányon, illetve két tekerőgomb.

Az új belső dizájn elöl
Az új belső dizájn elöl [+]

Immár három kijelző díszíti a két luxusjárművet: 12,3"-es a műszerfali, 17"-es és a tartalomfogyasztás miatt immár vízszintes és szélesvásznú középkonzoli, plusz egy 8"-es a hátsó sornak, a két első ülés közé ékelve. Nyilván azért, mert melyik lurkó ne szeretne a Vaják bőrébe bújni, és a Witcher III-szintű játékok számára 10 teraflop teljesítmény áll rendelkezésre (ami a Playstation 5 grafikus gyorsítójával egyenértékű), vezetékmenetes kontrollerek támogatásával.

A második üléssor
A második üléssor [+]

De van játék, amit amúgy a Tesla kormányával lehet irányítani. Az audioélményből 22 hangszóró veszi ki a részét aktív zajszűréssel és több Bluetooth eszköz egyszerre felcsatlakozhat a multimédiás platformra. Az újdonságlistán továbbfejlesztett hűtő/fűtőrendszer és légszűrő, melegíthető első-hátsó ülések és kormány, illetve USB-C portok vannak, némileg átvariált ülésekkel és tartókkal.

A Model S hátulról
A Model S hátulról [+]

Ami a Model S-t illeti, a hosszú hatótávú Long Range az USA-ban bő egy hónap múlva, errefelé pedig szeptemberben kerülhet a vásárolók kezébe, ott 431 mérföldes, itt 663 km-es hatótávval, 3,1 másodperc alatt 60 m/h, 3,2 alatt pedig 100 km/h sebességet elérve – a végsebesség 250 km/h. Az amerikai nyitóár 80 ezer dollár, az itteni 75 ezer euró.

Az új Model X felülről
Az új Model X felülről, hétüléses konfigurációban [+]

Nincs többé Performance variáns: Plaid néven és 120 ezer dollárért vagy 100 ezer euróért lehet elérni a piac leggyorsabb verdáját (1,99 mp 60 m/h-ra, 2,1 mp 100 km/h-ra), a hatótáv 628 km, a végsebesség 320 km/h, összesen pedig 1020 lóerő hozható ki a három elektromos motorból. Ezek valószínűleg még a némi újításon átesett Panasonic akkupakkot használják, míg a Tesla saját, nagy teljesítményű 4680-as cellái az év második felében kerülhetnek a Plaid+ variációba (140 ezer dollár, 120 ezer euró), annyit előrevetítve, hogy a fentieknél jobb lesz a gyorsulás, legalább 1100 a lóerő és több mint 840 km a hatótáv.

A Model X félprofilból
A Model X félprofilból [+]

A Model X SUV-vel se lesz gond, amely öt-, hat- és hétüléses konfigurációban is rendelhető márciusi amerikai és szeptemberi európai kiszállítással, és nem semmi, hogy a családi jellegű jármű plaid variánsa (120 ezer dollár, 100 ezer euró) 2,5 mp alatt van 60 m/h-n, illetve 2,6 alatt 100 km/h-n, ugyanúgy három motorral, 1020 lóerőből gazdálkodva, 547 km hatótávval és 262 km/h végsebességgel.

Ezt látni a két ülés között előre tekintve
Ezt látni a két ülés között előre tekintve [+]

A futballanyukáknak szánt Long Range modell 580 km hatótávval, 250 km/h végebességgel és 3,9 másodperces gyorsulással kell beérje 100-ra, 90 ezer dollárért vagy 82 ezer euróért kosárba helyezve. Amúgy a Tesla már készül a hazai szervizközponttal, amely valahol és valamikor Budapesten nyit, és a foghíjas Supercharger hálózat is fejlődik egy kicsit, csak nem néhány szomszédunk szintjén.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Tesla

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés