Hamilton nyert Portugáliában, és már több a győzelme, mint Schumachernek

H. L.H. L.
Vágólapra másolva!
2020.10.25. 13:32
Lewis Hamilton aratott győzelmet a 17. Portugál Nagydíjon, pályafutása során 92. F1-es futamát nyerte meg, ezzel megelőzte Michael Schumachert a vonatkozó örökrangsorban. A kettős Mercedes-sikert Valtteri Bottas tette teljessé, míg a harmadik Max Verstappen lett a Red Bull-lal. Mindkét Ferrari pontot szerzett: Charles Leclerc negyedikként, Sebastian Vettel tizedikként zárt.

Hamilton megdöntötte Schumacher győzelmi rekordját (Fotó: AFP)
Hamilton megdöntötte Schumacher győzelmi rekordját (Fotó: AFP)
Hamilton megdöntötte Schumacher győzelmi rekordját (Fotó: AFP)
Hamilton megdöntötte Schumacher győzelmi rekordját (Fotó: AFP)
Hamilton megdöntötte Schumacher győzelmi rekordját (Fotó: AFP)

 

17. PORTUGÁL NAGYDÍJ
OKTÓBER 23., PÉNTEK
1. szabadedzés:1. Bottas 1:18.410
2. szabadedzés:1. Bottas 1:17.940
OKTÓBER 24., SZOMBAT
3. szabadedzés:1. Bottas 1:16.654
Időmérő:1. Hamilton 1:16.652
OKTÓBER 25., VASÁRNAP
A verseny (66 kör, 306.826 km) rajtja: 14.10
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
November 1., 13.10Emilia Romagna-i Nagydíj, Imola
November 15., 11.10Török Nagydíj, Isztambul
November 29., 16.10
Bahreini Nagydíj, Szahír

Bár Valtteri Bottas érezhetően végig csapattársa előtt járt, mégis Lewis Hamilton szerezte meg a pole pozíciót a 24 év után visszatérő Portugál Nagydíjon. A brit versenyző így pályafutása során 97. alkalommal várhatta az élről a piros lámpák kialvását, míg a finnek a pálya piszkosabb oldaláról kellett elrajtolnia. A közepes keverékeken induló „ezüstnyilak" mögött a lágyon támadó Max Verstappen, illetve a Ferrarival fantasztikus eredményt elérő, és a Mercedesekhez hasonlóan a sárga oldalfalú gumikon startoló Charles Leclerc foglalhatott helyet.

A monacóinak azonban hátrafelé is kellett figyelnie, hiszen az ötödik pozícióból az elmúlt két versenyhétvégén negyedikként végző Sergio Pérez, míg a hatodikból a bizonyítási kényszerben autózó Alexander Albon vághatott neki a 66 körös versenynek, melynek a legnagyobb kérdése az volt, hogy Hamiltonnal a nürburgringi győzelmi rekordbeállítás után sikerül-e egyeduralkodóvá válnia.

Bár az eső megérkezését a leintés utánra jósolták, már a felvezető körön elkezdett csepegni az eső, ami nagy kavarodást okozott az első körökben. Hamilton ugyanis hiába tartotta meg a vezetést, pár kanyar után már csak a harmadik helyen autózott, miután a pár pillanatig a harmadik pozícióba visszaeső Bottas kihasználta, hogy Verstappen és Pérez összeért, s a nedves pályán megelőzte a kicsit csúszkáló csapattársát, akit aztán Carlos Sainz Jr. is maga mögé utasított. A spanyol pilóta Hamilton megelőzése után azonban nem állt meg, Bottast is célkeresztbe vette, majd az élre állt!

Az első kör végén így Sainz, Bottas, Hamilton, Norris és Verstappen sorrend alakult ki az első ötösben, míg hátrébb Kimi Räikkönen nyert rengeteg pozíciót az első körökben, hiszen parádés meneteléssel a 16. helyről egészen a 6-ig jött fel. Azonban ahogyan lassan elállt az esőzés, a Mercedesek úgy keltek életre, és Bottas a 6. körben vissza is vette a vezetést. Sainz a következő körökben aztán újabb pozíciókat vesztett, először Hamiltonnal, majd Verstappennel szemben, így a két Mercedes mögött a holland zárta első hármas sorát.

Bottas is vezetett, ám végül nagy hátrányban zárt a második helyen (Fotó: AFP)
Bottas is vezetett, ám végül nagy hátrányban zárt a második helyen (Fotó: AFP)

A finn a kavarodás után 2 másodperces előnyt épített ki Hamilton előtt, s előnyét sokáig tartani is tudta, azonban a brit a 20. körre teljesen feljött a csapattársára, és rövidesen maga mögé utasította a 77-es rajtszámú Mercedest, aminek eredményeképp átvette a vezetést. Hamilton ezt követően nagy tempóban szakította le magáról Bottast, míg hátrább Lance Stroll és Norris akadt össze. A kanadai külső ívről próbált előzni, ám megpördült és a két autó összeért, aminek következményeként a Racing Point és McLaren első szárnya is megsérült. Az esetet a sportfelügyelők is vizsgálták, és 5 másodperces időbüntetéssel sújtották Strollt baleset okozásáért.

A kanadai aztán később összeszedett még egy 5 szekundumos szankciót, miután többszöri figyelmeztetés után sem tartotta tiszteletben a pálya határait – hozzá hasonló büntetésben részesült Romain Grosjean és Danyiil Kvjat is.

Ami a stratégiákat illeti, az élmezőnyből Verstappen állt ki először cserére, a holland a 24. körben közepes abroncsokat kapott, míg a 30. körben váltó Hamilton, a 31. körben kiálló Bottas és Leclerc is kemény gumikon folytatta.

Az élen az első kerékcserék után Hamilton, Bottas, Verstappen, Leclerc és Ocon sorrend alakult ki a top 5-ben, míg a Verstappennel a rajt után történt, s a sportfelügyelők által versenybalesetnek minősített ütközet után a mezőny végére visszaeső Pérez remek versenyzéssel a hatodik pozícióig tört előre, majd nem sokkal később újabb helyet javítva ötödikként sorolt be.

Hátrébb Vettel csatázott az utolsó pontszerző helyért Räikkönennel, a német pilóta tíz körrel a vége előtt jött fel a 10. pozícióba, igaz, a finn nem szakadt le a Ferrariról, így a négyszeres világbajnoknak figyelnie kellett, hogy ne hibázzon. Vettel azonban nem ingott meg, és megtartotta a pozícióját, nem úgy, mint Pérez, aki az utolsó körökben két helyet is vesztett, miután nagy csata után először Pierre Gasly, majd Sainz előzte meg.

Az élmezőny eközben a leggyorsabb körért csatázott a futam végén, a pluszpontot végül Hamilton szerezte meg, aki magabiztosan vezetve, több mint 25 másodperces előnnyel szelte át elsőként a célvonalat Portimaóban. A brit az újabb győzelme révén megdöntötte Schumacher (91) rekordját, így immár egyeduralkodónak számít. A Mercedes idei negyedik kettős sikerét Bottas tette teljessé, míg a dobogó alsó fokára Verstappen állhatott fel, aminek eredményeként az „ezüstnyilak" egyelőre nem tudták bebiztosítani a konstruktőri címet.

Mögöttük a remek hétvégét záró Leclerc végzett, majd Gasly, Sainz, Pérez, Ocon, Ricciardo és Vettel zárt az első tízesben, vagyis mindkét Ferrari pontot szerzett.

Räikkönen a parádés első körök után tizenegyedikként végzett, míg a bizonyítási kényszerben autózó Albon a csapattársától is kört kapva lett a tizenkettedik.

Pérez és Gasly verseny végi incidensét a sportfelügyelők a leintést követően vizsgálták. és megrovásban részesítették a mexikóit.

Folytatás jövő héten Imolában, ahol az első kétnapos versenyhétvégét rendezik!

 

A FUTAM NEM HIVATALOS VÉGEREDMÉNYE
1.Lewis HamiltonbritMercedes
2.Valtteri BottasfinnMercedes25.592 mp h.
3.Max VerstappenhollandRed Bull-Honda34.508 mp h.
4.Charles LeclercmonacóiFerrari1:05.312 p h.
5.Pierre GaslyfranciaAlphaTauri-Honda1 kör h.
6.Carlos SainzspanyolMcLaren-Renault1 kör h.
7.Sergio PérezmexikóiRacing Point-Mercedes1 kör h.
8.Esteban OconfranciaRenault1 kör h.
9.Daniel RicciardoausztrálRenault1 kör h.
10.Sebastian VettelnémetFerrari1 kör h.
11.Kimi RäikkönenfinnAlfa Romeo-Ferrari1 kör h.
12.Alexander AlbonthaiföldiRed Bull-Honda1 kör h.
13.Lando NorrisbritMcLaren-Renault1 kör h.
14.George RussellbritWilliams-Mercedes1 kör h.
15.Antonio GiovinazziolaszAlfa Romeo-Ferrari1 kör h.
16.Romain GrosjeanfranciaHaas-Ferrari1 kör h.
17.Kevin MagnussendánHaas-Ferrari1 kör h.
18.Nicholas LatifikanadaiWilliams-Mercedes1 kör h.
19.Danyiil KvjatoroszAlphaTauri-Honda2 kör h.
FELADTÁKmegtett körök
Lance StrollkanadaiRacing Point-Mercedes51
A VILÁGBAJNOKSÁG ÁLLÁSA
PILÓTÁKGYŐZELEMDOBOGÓPONTSZERZÉSLGYKPONT
1. Lewis Hamilton810125256
2. Valtteri Bottas29102179
3. Max Verstappen1992162
4. Daniel Ricciardo19180
5. Charles Leclerc2775
6. Sergio Pérez1074
7. Lando Norris18165
8. Alexander Albon1864
9. Pierre Gasly11863
10. Carlos Sainz17159
11. Lance Stroll1757
12. Esteban Ocon740
13. Sebastian Vettel618
14. Danyiil Kvjat514
15. Nico Hülkenberg210
16. Antonio Giovinazzi23
17. Kimi Räikkönen12
18. Romain Grosjean12
19. Kevin Magnussen11
KONSTRUKTŐRÖK
1. Mercedes435
2. Red Bull-Honda226
3. Racing Point-Mercedes*
126
4. McLaren-Renault124
5. Renault120
6. Ferrari 93
7. AlphaTauri-Honda77
8. Alfa Romeo-Ferrari5
9. Haas-Ferrari3
10. Williams-Mercedes0
*: A Racing Pointtól 15 pont levonva.

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik