FONTOS Letarolta Magyarországot a Temu, és nincs ki megállítsa
 
Előfizetői tartalom

Több mint 20 százalékot zuhant a Tesla, érdemes már beszállni?

Portfolio
Az idei év egyik legnagyobb tőzsdei sztorija a Tesla, az árfolyam masszívan emelkedett idén, és egy érdemi korrekcióra csak most, 9 hónap elteltével került sor. Az árfolyam idei menetelése nem volt alaptalan, számos érv szól az elektromosautó-gyártó mellett, viszont csalódásokból sem volt hiány idén, hiszen a megnövekedett várakozások miatt könnyű magasról nagyot esni. Most, hogy az árfolyam a történelmi csúcsához képest több mint 20 százalékot esett, megnéztük, hogy hogyan néz ki a részvény árazása, megvizsgáltuk a technikai képet, és összegyűjtöttük az elemzői várakozásokat.

Újabb részvénykibocsátás jön a magyar tőzsdén, következő befektetői Klubunkon a DM-KER sztoriját, a kibocsátás részleteit ismerhetik meg az érdeklődők.

Őrült ralit követően, a Tesla lett a világ legértékesebb autógyártója

Egészen elképesztő ralin van túl idén a Tesla, az árfolyam 363,5 százalékot emelkedett idén, még úgy is, hogy február közepe és március közepe közötti koronavírus járvány miatti rossz befektetői hangulatot a Tesla is alaposan megszenvedte, miközben február 19-én még 189 dolláron járt az árfolyam, onnan 64,6 százalékot esett az árfolyam a 70,1 dolláros mélypontig. Onnan azonban elképesztő rali indult, a márciusi mélyponttól a szeptemberi csúcsig 616,8 százalékot emelkedett az árfolyam. Szeptember elsején azonban az amerikai tőzsdéken látott eladási hullámmal együtt a Teslát alaposan megütötték, egészen 329,9 dollárig esett az árfolyam, ami 34,4 százalékos esésnek felel meg. Onnan jött még egy felpattanás 461,9 dollárig, amelyet újabb esés követett, így a történelmi csúcsához képest 22,8 százalékkal van lejjebb az árfolyam.

YTD

Az árfolyam meredek emelkedésével együtt a Tesla piaci kapitalizációja is felrobbant, a csúcson több mint 464 milliárd dollár volt az elektromosautó-gyártó piaci értéke, majd a nagy esést követően lényegben néhány nap leforgása alatt több mint 150 milliárd dollárt veszített piaci kapitalizációjából a cég, szeptember 8-kán 307,7 milliárd dollár volt a Tesla piaci értéke.

A száguldással a Tesla messze a világ legnagyobb piaci értékű autógyártójává vált, még az elmúlt hetek esését figyelemben véve is szilárdan őrzi a pozícióját a második legnagyobb Toyota előtt.

Miről szól még a cikk?

  • Mozgalmas éve volt a Teslának, hogyan jutottunk el idáig?
  • A technikai kép alapján több fontos szint is azonosítható a Tesla grafikonján.
  • Láttunk egy korrekciót, még ezután is drága a papír?
  • Mit gondolnak az elemzők?

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja egy évre 29 845 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés