szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Rosszabbul jár a Wizz Airnél az, aki az összegyűjtött pontjaiból vásárol repülőjegyet.

Elvette a 120 százalékos visszatérítést a Wizz Air azoktól, akik Wizz-számláról, pontokból vásároltak repülőjegyet – vette észre az Okosutas.hu. A Wizznél megerősítették a Világgazdaság kérdésére, hogy júliustól így járnak el. Azzal érveltek, hogy a légitársaságnak több tízezer eurós kárt okozott, hogy egyes utasok tudatosan visszaéltek a lehetőséggel, és a pontokból vett utakból extra visszatérítést kértek.

Az utazási oldal felveti, hogy a légitársaság válasza nem tér ki arra, honnan tudhatnak az utasok előre arról, hogy mely járatok nem indulnak majd el. 

A lap egy fogyasztóvédelmi szakértőt is megkérdezett erről, aki úgy kommentálta a légitársaság döntését: a társaság nem a visszaélőkkel szemben lép fel, hanem minden fogyasztóját bünteti.

A Wizz Air – amely az útvonalhálózata nagy részét már újranyitotta a koronavírus-járványhoz kapcsolódó korlátozások első feloldása óta – a meghirdetett útvonalakon viszonylag gyakran módosítja a menetrendet, de igen nagy számban törli azokat a járatokat is, amelyekre előzetesen elfogadott foglalásokat. A légitársaságoknak érzékeny veszteség, ha vissza kell téríteniük az ügyfelek által befizetett díjakat, épp ezért a Wizz azt ajánlja fel, hogy a törölt járatok után a díj 120 százalékát írja jóvá, ha az ügyfél nem kéri vissza az összeget, hanem a következő időszakban repülőjegyre vagy szolgáltatás vásárlására fordítható Wizz-pontokra váltja.