Az említett állomásokon elsősorban bontási munkálatokat végeznek. A mozgólépcsők környezete szinte felismerhetetlen, megtörtént a fal- és álmennyezeti burkolatok elbontása, a lejtaknában pedig a szerkezet visszabontásán dolgoznak - írták a közleményben. Mindkét helyszínen egy-egy üzemen kívüli mozgólépcső biztosítja a gyalogos közlekedést, ami azt jelenti, pillanatnyilag több mint 230 lépcsőfok köti össze a felszínt a peronnal.
Az utastérből eltűntek a jellegzetes bútorok, a tájékoztató táblák, a hirdetések,
és megjelentek a halmokba rakott, vagy zsákokba pakolt bontási anyagok, a munkálatokat segítő eszközök, kisgépek.
A metróforgalom biztonságát nem zavaró üzemi területeken szintén elkezdődtek az építészeti és gépészeti bontások. A bontott anyagok kiszállítása hétvégén történik a BKV Zrt. Kőér utcai telephelyére.
A középső szakasz rekonstrukciója
a Corvin-negyed és Semmelweis Klinikák metróállomások lezárásával folytatódik a tervek szerint júliusban.
A megállók környezetében már elkezdődtek a felszíni közműkiváltások. A napjainkra jellemző, a megszokottnál lényegesen kisebb közúti forgalom ezúttal kedvezőbb feltételeket teremt a munkavégzéshez, az ütemtervhez képest gyorsabban haladnak a víz-, csatorna-, tűzcsapátépítések.