A Fülöp-szigetekről érkező munkavállalók gyakran hamis ígéretek alapján döntenek az utazás mellett.
Van egy szakma, amely generációk óta töretlen népszerűségnek örvend. Férfiak és nők egyaránt szívesen választják és nagyon úgy tűnik, hogy nem véletlenül. Fodrásznak lenni nem csak trendi, hanem szinte bombabiztos állást és ezzel együtt megélhetést is jelent. Tegnap, ma és holnap is. Fontos változás azonban, hogy 2022-től fodrásznak vagy kozmetikusnak csak szakképző iskolában lehet tanulni, OKJ-s tanfolyamokon már nem. Hol találjuk a jövőben a fodrász képzést? Milyen személyiséggel érdemes ma ennek szentelni az életünket? Mennyi időt és energiát kell befektetnünk ahhoz, hogy tényleg sikeresek lehessünk? Mi a titka az ügyfelek hosszú távú lojalitásának és annak, hogy visszatérő vendégekké válhassanak? Miért érdemes ma fodrász vállalkozásba fogni vidéken? Ezekre a kérdésekre kereste most a választ a HelloVidék.
Még a nyár folyamán jelentették be, hogy alapjaiban változik meg az Országos Képzési Jegyzék, azaz a Magyarországon tanulható és oktatható szakképesítések listája. A szeptember végén megjelent Kormányrendelet szerint az eddigi több mint 700 helyett már csak 174 alapszakma és 76 rész-szaképesítés szerepel az új szakmajegyzékben (az OKJ név is megszűnik).
A szűkebb kínálatban az alapszakmákat majd nappali tagozaton, jellemzően a nyolcadik osztály elvégzése után lehet majd tanulni. Ezekhez egy hároméves szakképző iskolát vagy az ötéves technikumot kell majd választani. Ide tartozik többek között a fodrász szakma is (továbbá az asztalos, ács, szakács, egészségügyi asszisztens, gépi CNC forgácsoló, panziós-fogadós, honvéd-kadét és a szoftverfejlesztő-tesztelő).
Ez viszont azt is jelenti, hogy míg jelenleg akár néhány hónap alatt (fodrász OKJ pl. 12 hónap) alatt is ki lehetett tanulni egy szakmát, addig most növekszik az időtartam.
Érdemes még fodrásznak menni? Kiderül a cikkből!
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- 10,4 százalékkal volt magasabb a reálkereset januárban, mint egy évvel korábban - a nap hírei
- Férfi vízilabda ob I - Simán nyerte a fővárosi rangadót az FTC
- Két hétig korlátozzák a nyugati ország vasútforgalmát
- A magyar vidéken tartott ülése miatt bírálja a kormányt az ellenzék
- Kaiser Ferenc: több mint ezer légi célt tud majd követni a Vaskupola magyar lokátora
- Újabb borzalmak a rémségek zalai kertjében