Nem csak a magyar netbankok alapfunkciója a rezsicsekkek befizetését megkönnyítő funkció. Az amerikai Simple is kínált egyszerű számlafizetési funkciót. Még a megoldás is nagyon hasonlóan festett, mint egy hazai netbankban. A képernyőre rajzolt csekkbe kellett beírni a számokat, amiket a szolgáltató által kiküldött értesítőről lemásolt az ember.
Az amerikai Simple azonban átutalásra vagy csoportos beszedésre akarta átállítani az ügyfeleit. Ezek mellett még egy új, a rezsiszámlák befizetésére figyelmeztető és azokra spóroló funkciót is létrehozott. Ez utóbbit árnyalja, hogy közben a Simple papír csekkeket is adott ki a közelmúltban. Így nehezen hivatkozhatnak arra, hogy csupán a fizetési módszerek modernizálása volt a céljuk.
A bank csak egy dolgot becsült alá, ez pedig az ügyfelek ragaszkodása a működő dolgokhoz. Nem jó a csekk? Valóban nem az igazi. Drága pénzügyi eszköz? Igen. Akar bárki változtatni rajta, ha már úgyis megszokta? Úgy tűnik, nem. A közösségi média ezért tele is van panaszkodással és bankváltással való fenyegetőzéssel. Érdemes lesz figyelni, hogy az ügyfelek valóban elvándorolnak-e az amerikai neobanktól vagy a füstölgés után belakják az újabb funkciókat.
A többi amerikai neobank pedig hálás lehet a Simple-nek, mert helyettük is leteszteli, hogy egy meghaladott, de megszokott funkció megszüntetésének mi a következménye.
Szólj hozzá